25/7/15

"Select USA": Πώς να επεκταθείτε στις ΗΠΑ

Σήμερα, αρκετοί Έλληνες επιχειρηματίες κοιτάζουν προς την άλλη όχθη του Ατλαντικού όχι μόνο σε αναζήτηση λύσης απέναντι στην κρίση που βιώνει η χώρα μας, αλλά και γιατί πατώντας... πόδι στην αχανή αμερικανική ήπειρο έχουν ταυτόχρονα τη δυνατότητα να κατακτήσουν τον κόσμο ολόκληρο. Κι αυτό, λόγω μιας σειράς συμφωνιών ελεύθερου εμπορίου που έχουν συνάψει οι ΗΠΑ.

Οσο διαρκεί η έκδοση της... βίζα

Πόσο εύκολο είναι όμως για κάποιον επιχειρηματία να φτάσει στις ΗΠΑ; Αν μιλάμε για μεγάλες επιχειρήσεις σίγουρα τα πράγματα είναι πιο απλά. Τι γίνεται όμως με τις μικρότερες; Με εκείνες που δεν έχουν ούτε τους πόρους, ούτε το κατάλληλο ανθρώπινο δυναμικό; Κι όμως, υπάρχει τρόπος, αρκεί ο ενδιαφερόμενος να έχει έτοιμο το μοντέλο του και το επιχειρηματικό του σχέδιο. Ο τρόπος ακούει στο όνομα "Select USA": ένα πρόγραμμα το οποίο κάνει την Αμερική πιο προσιτή όχι μόνο στον μεγάλο, αλλά και στο μέσο καθώς και στον μικρό επιχειρηματία.

Η κρίση του 2008 έκανε την Αμερική να συνειδητοποιήσει ότι το επιχειρείν εκεί δεν ήταν εύκολη υπόθεση. Την ανάγκασε να κοιτάξει τον παγκόσμιο χάρτη και να βρει τρόπους ούτως ώστε να παραμείνει ανταγωνιστική σε σχέση με άλλες μεγάλες οικονομίες. Σε αυτό το πλαίσιο, το 2011 ο πρόεδρος Obama προώθησε το "Select USA”, ένα πρόγραμμα μέσω του οποίου να μπορεί ο κάθε ενδιαφερόμενος επιχειρηματίας να αντλεί πληροφορίες για τις διάφορες πολιτείες της Αμερικής, τις ιδιαιτερότητές τους, τα ανταγωνιστικά τους πλεονεκτήματα, το φορολογικό καθεστώς που τις διέπει κτλ.

Βασική προϋπόθεση είναι ο ενδιαφερόμενος επιχειρηματίας να έχει εικόνα του τι ακριβώς αναζητά και το "Select USA” θα του δώσει τις απαντήσεις και τη βοήθεια που χρειάζεται. Για τους Έλληνες επιχειρηματίες που ενδιαφέρονται, παράρτημα του υπουργείου Εμπορίου των ΗΠΑ που λειτουργεί εντός της Αμερικάνικης Πρεσβείας στην Αθήνα τους φέρνει σε επαφή με την πολιτεία της επιλογής τους και από εκεί και πέρα οι διαδικασίες απλά... κυλούν. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει επιχειρηματίας μικρής επιχείρησης που προέβη στο πολυπόθητο βήμα "δεν είχα ιδέα ότι μπορούσε να είναι τόσο απλό. Χρειάστηκα μόλις μια ημέρα για να δημιουργήσω την επιχείρησή μου στην Αμερική, από τη στιγμή που πληρούσα τις σχετικές προϋποθέσεις και είχα όλα τα απαραίτητα έγγραφα".

Πηγές προσκείμενες στο αρμόδιο τμήμα στην Αθήνα υπογραμμίζουν πως το μόνο που χρειάζεται να ξέρει ο επιχειρηματίας ο οποίος επιθυμεί να επεκταθεί στις ΗΠΑ είναι τι ακριβώς αναζητά. Να έχει εντοπίσει τα σημεία που οι ΗΠΑ μπορούν να του παράσχουν συνέργειες. Να έχει ψάξει το αντικείμενό του και να μπορεί να ανταγωνιστεί σε αυτή την τεράστια αγορά. Οι ίδιες πηγές υπογραμμίζουν πως κάποιος που επεκτείνεται στην Αμερική δεν απευθύνεται πλέον μόνο στην εκεί αγορά. Έχει πια τη δυνατότητα να έχει και εξαγωγική δραστηριότητα λόγω των συμφωνιών ελεύθερου εμπορίου που έχουν συνάψει οι ΗΠΑ (μέχρι στιγμής έχουν συνάψει πάνω από 20 συμφωνίες ελεύθερου εμπορίου με άλλες χώρες, παρέχοντας πρόσβαση σε περισσότερους από 450 εκατ. καταναλωτές). Και μην ξεχνάμε βέβαια και την TTIP (Transatlantic Trade and Investment Partnership) η οποία βρίσκεται στα σκαριά.

Και η εγκατάσταση σε μια πολιτεία είναι μόνο η αρχή γιατί στη συνέχεια ο επιχειρηματίας θα μπορούσε να δημιουργήσει γραφεία και σε άλλες πολιτείες.

Με την ιδέα κατασταλαγμένη και με το πλάνο ανά χείρας η άλλη όχθη του Ατλαντικού δεν υπόσχεται μόνο πρόσβαση σε εκατομμύρια νέους καταναλωτές, αλλά και σε φρέσκα κεφάλαια, καθώς παρέχει τη δυνατότητα επιχορηγήσεων ή χρηματοδότησης από funds.

(Πηγή: capital.gr)